Mimmi-animelover♥

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Mami - 7 maj 2011 19:58

Yepp nu vet jag lite vad vi ska göra i Japan i år. Blir lite saker som vi tidigare redan har gjort men vi har med oss två andra tjejer som ska få se massa saker^^

Vi kommer vara i Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Miyajima och Kagoshima♥

I Tokyo blir det väl mest att se på alla affärer och sen så skulle vi till Studio Ghibli museet. I Kyoto ska vi se på Kinkakuji & Ginkakuji. Här är bilder på dem:

Sen blir det Peace Memorial Museum i Hiroshima, se många vackra ställen på Miyajima & avslukta med några dagar i Kagoshima. Vulkanen Sakurajima ska vi också besöka och bada onsen nedanför vulkanen. Så här ser det ut:

Så det var lite kort om vad vi ska göra i Japan

Av Mami - 31 mars 2011 20:15

Hej igen!

Skulle bloggat igår men jag hade fullt upp med att läsa på inför provet i engelska som vi hade idag och till NO provet imorgon. Men nu har jag lite tid över så jag tänkte lägga upp lite fler bilder från Japan.

Den första bilden tog jag för rätt längesedan.  Det är över Tokyo tower och ett tempel som ligger väldigt nära. Sen på den andra bilden så är det över Tokyo tower och ett annat hotel vi brukar bo på för dit brukade alla sas kaptener stanna så vi har lite rabatt. Min pappa var alltså flygkapten förut.

Här är en bild på statyn över Hachiko. Jag nämnde förut att de hade gjort en film om honom.

Här är en bild jag tog i Akihabara. Man kan säga att det är där det finns mest elektronik i Tokyo.

Så det var bilderna för idag och nu ska jag träna lite mer inför provet imorgon.

Hejdå och ha det så bra♥

Av Mami - 29 mars 2011 20:45

Hejhej, jag tänkte skriva igår men jag hade inget att skriva om. Nu har jag det och då handlar det lite om resorna till Japan. Anledningen till att jag kom på det är för att jag tänker konstant på människorna där borta. Varje gång mamma sätter på JSTV (en japansk nyhetskanal) känner jag mig helt gråtfärdig. Man känner sig så hjälplös och jag klara bara inte av att sitta här hemma och inte göra något. Jag kanske inte skulle vara till så stor hjälp där men man kan ändå inte sluta tänka på det. Det ända man kan göra är väl att sitta och be dagarna i ända och hoppas att det fixar sig snart. Men i alla fall så har jag letat fram lite bilder jag tagit. Det kanske inte är så många men jag brukar inte ta kort på sånt jag är bekant med.

Lite bilder på några gosedjur som fanns i en souveniraffär som vi var på för länge sen. Dem var så stora så jag var tvungen och ta kort på dem.♥

Vi åkte upp för ett berg och där kunde man träffa på vilda rådjur. De var inte rädda så man fick till och med mata dem. De var jättefina och till och med jag matade dem.♥

Här är en bild på hotellet som vi oftast brukar bo på . Det är jättefint där och alla är jättetrevliga. Fast det är dem på alla ställen.♥

Så det var lite bilder men jag har fler, orkar bara inte lägga up dem nu. Så det kommer fler imorgon så tills dess så får ni ha det så bra♥

Av Mami - 20 februari 2011 20:30

Nu årkar jag inte dra ut på det längre så jag skriver de lite om några intressanta saker som hände. Så när vi var där hyrde vi skidor och åkte nästan varje dag och efter det så badade vi oftast i poolen efteråt.

En kväll var det "Glow night" och massor med ballonger var samlade och lyste upp dem mörka himmelen.

Det var  många människor som var ute och tittade också.

En annan dag när det var dåligt väder och vi inte åkte skidor så valde vi att åka med häst o vagn upp till en restaurang på ett litet berg.

Men sen så var det inte mycket mer, men varje dag så var vi på ett nytt ställe och tittade runt och så åt vi på lite olika restauranger.Allt var underbart där och jag skulle jätte gärna vilja åka dit igen. Sen när vi skulle åka hem så stannade vi hos en kompis i Hamburg och sov över för jag tror inte vi hade orkat åka hela vägen på en dag. Efter resan och när vi kommit hem så var det direkt till skolan igen.

Av Mami - 10 februari 2011 18:24

Hei bloggen!

Det går lite trögt men jag ska bättra mig.

Så nu ska jag skriva om vad vi gjorde i Burghausen innan vi åkte ner till Filsmooz.

Vi vaknade ganska tidigt och åt frukost med alla de andra som vi åkte med.

Sen så gick vi upp till den gamla borgen som låg bakom hotellet.

(En del av den stora borgen)    (Lite utsikt över Burghausen)

Efter detta så packade vi ihop och åkte vidare.

Resan tog som tur var inte lika lång tid som gårdagen så när vi åkte efter de andra så körde de igenom Saltzburg och gav oss en liten rundtur där.

Sen kom vi äntligen fram till hotellet. (Jag har inga bilder på det tyvärr)

Efter att vi packat upp så gick vi ner och badade i poolen.

Sen avslutade vi med en riktigt good middag.

Av Mami - 2 februari 2011 18:12

Hej nu hinner jag äntligen skriva om vad jag gjort i Österrike.

Det kommer lite sent men det får bli som det blir.

Vi började resan direkt när jag kom hem från skolan, för vi hade alla väskor packade så vi åkte direkt. Vi körde bil ner till Trällebrog och tog färjan därifrån kl 10.00 på kvällen. Sen så var det en 6 timmars resa med färjan till Rostock i Tyskland. Nästa dag så körde vi i 12 timmar ner till Burghausen. Hotellet som vi bodde på där var riktigt fint.

Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.