Mimmi-animelover♥

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Mami - 20 juni 2011 15:43

Hejsan ;D

Vi åkte tidigt från hotellet i Kyoto till Hiroshima. Där kollade vi då på "Hiroshima Peace Memorial Museum"

Det var väldigt intressant fast jag höll nästan på att börja gråta hela tiden :'(

Det var så himla hemskt att se vad som egentligen hade skett och alla människor som har sin historia från det hela om atombomben.

Det var jättemånga skolklasser där också och vissa satt och tittade på oss och försökte smygfota lite X)

Det var rätt kul, hihi ;)

Det tog rätt lång tid så vi åkte direkt till Miyajima efteråt. Det tog inte så lång tid och när vi tog bussen från färjan till hotellet så kunde man se massa tama rådjur.

På toaletten vid färjan var det också en grind som skulle förhindra att rådjuren kom in ;) Rätt gulligt om jag får säga det själv.

Så på hotellet tog vi sedan ett bad i deras Onsen och sedan fick vi en riktig japansk middag. Det var så himla mycket mat så man orkade inte allt O-O

Sedan var vi på en liten sightseeing tur i mörkret.

Det var nog allt för idag :)

Av Mami - 19 juni 2011 14:26

Hello^^!!

Idag har också varit toppen! :3

Vi var runt ôch såg på tempel idag igen men det här var det finaste hittils tycker jag ^^

Det hette Tenryū-ji och betyder "Tempel av den Himmelska Draken"

Sedan åt vi på en Udon restaurang och där hade de också väldigt god mat ;D

Vi tog sedan en mjukglass med smak av grönt te utanför restaurangen ;D

Vi besökte sedan Manga museet också, det var mest som ett stort bibliotek. Men sedan kom vi till en våning där de visade mycket om vad manga handlar om och hur man ritar en sida i en manga. Museet hade tidigare varit en skola också, så vi såg några lärarrum och ett rektorskontor. Det fanns också en stor utegård så det var massor med cosplayare där :D

Vi frågade om vi fick ta kort på dem och alla sa ju såklart ja, men vi tog bara kort på de som hade riktigt bra cosplays :)

Det fanns en kille också som var jättetrevlig och han såg så himla bra ut i sin cosplay!

Jag lägger upp bilder senare från hela resan så hål ut ett tag till ;D

Efter det så köpte Diana ett nytt batteri till sin kamera och sedan så åt vi på en liten mysig restaurang. Men det var några som satt där rökte, så jag fick lukta på en våtservett så att jag inte skulle svimma innan jag fick maten.

Jag är lite konstig men jag är bara sån ;3

Sedan köpte vi lite frukost och gick sen till hotellet.

Jag måste nog sova nu för tåget går tidigt imorgon till Hiroshima ;D

Skriv gärna kommentarer så att jag vet vad ni tycker O-O

Känns nästan som om det jag skriver är ointressant O.o

Men jag hoppas ni inte tycker det X3

Av Mami - 18 juni 2011 16:35

Tjohej ^^

Vi har varit och utforskat Kyoto idag ;D

Vi var och såg på det stora kända templet Kinkakuji och sedan ett som hette Ryoanji ;D

Innan vi kom in till Kinkakuji så var det ännu ett par skolelever som ställde Diana några frågor^^

Sedan när de skulle ta en bild av henne och de tillsammans så fick vi andra också vara med ;D

Det tog väldigt mycket tid att se på templen så det är väl de två mest speciella sakerna vi gjort idag.

Vi har varit på en Ramen restaurang och ännu en Kaitensushi. Det var supergod mat på båda ställena. Kaitensushin var extra bra för då hade man en skärm vid sitt bord som man beställde på och då gick allt mycket lättare ^^

Det var roligt också för om man la ner 5 stycken små tallrikar i ett tallriksnedsläpp (vet inte vad det heter) så startade ett minispel och om man hade tur så vann man ett One Piece (anime) mobilsmycke ;D

Det var nog allt för idag och så har vi skrattat och haft roligt tillsammans också :D

Här får ni en jättevacker bild jag hittade nu ;D

Väldigt mystisk...

Av Mami - 17 juni 2011 14:05

Hejsan! ;D

Nu sitter jag på ett annat ställe i Japan och staden heter Kyoto. Hotellet ligger ganska så centralt så det är ett stort plus ^^

Idag tog vi snabbtåget Shinkansen hit och vi fick gå upp ganska tidigt för att ta hotellbussen från Tokyo Prince. Sedan efter en tre timmars resa med tåg så var vi äntligen framme ;D

Jag hade väldigt bråttom med att gå på toa men jag hittade ingen nära oss. Men när vi gått en bit så hittade vi en, men det hjälpte oss inte direkt för där var man tvungen att köpa toapapper innan  man gick in!!!

Fatta så himla dumt det är när folk kanske har bråttom :(

Men vi tog oss till hotellet ganska snabbt så jag klarade mig fint ;)

Vi stannade ett tag på hotellet för vi hade hittat en ganska intressant drama att titta på ;D (Det var en snygg kille med också xD)

Sedan gick vi ut och kollade på ett väldigt stort tempel en bra bit från hotellet.

Vi var ute och kollade massor med olika gator som var mycket gamla. Det var jättemysigt att gå där ;D

Innan vi skulle komma in på tempelgården så kom ett par skolelever som hade någon engelska uppgift och ställde frågor till mig :D

Det var jättekul men man blev lite smått nervös sedan när de bad mig att skriva mitt namn i slutet, för min handstil tycker jag verkligen inte om -.-

Sedan tog de en bild på mig och dem tillsammans^^

Känns roligt att de frågade just mig för jag ser kanske inte ut som en utlänning för alla.

Sedan åt vi på en restaurang som var väldigt billig och han som ägde den försökte locka in oss med Takoyaki (friterade bläckfiskbollar)

Det var jättegott och han var så himla trevlig så man var ju bara tvungen att prova^^

Sedan såg vi några Geishor som vi tog kort på och sedan gick vi tillbaks till hotellet ;D

Nu har Diana somnat som vanligt och Sanna och jag ska nog gå och lägga oss snart. Men Diana snarkar så det är lite jobbigt :( hehe X)

Ännu en spännande dag väntar oss imorgon så jag skriver igen imorgon.   Yummy^-^

Av Mami - 16 juni 2011 16:25

Idag har vi varit på Ghibli museet ;D

Det var jättespännande!! De visade hur man hade ritat karaktärerna och lite små animeringar ^^

Det var jättemånga konstiga rum och massor med föremål från olika filmer.

Sedan åkte och shoppade x)

Men innan vi gick på tåget så gick vi in på Starbucks och jag tog en Macha Frappuccino ;D

Den var supergod, men jag orkade inte dricka upp :(

Vi var på Takeshitadori street i Harajuku, Shibuya & Akihabara ;D

På Takeshitadori street hittade vi massor med kläder som var jättesnygga, men jag köpte inga :(

Sedan på Shibuya så köpte jag en CD. Jag kommer köpa fler men jag började med en ;D

Det var en Limited edition från bandet Versailles och det är deras senaste album, Holy Grail ;D

Vi åt sedan på en nudel-restaurang :) Det var också jättegott och alla var trevliga^^

På Akihabara kollade vi mest på spel och mobiler, men vi köpte inget där heller. Kanske kan man göra det på sista dagen för då ska vi stanna en dag i Tokyo innan vi åker.

Vi hörs imorgon

Av Mami - 15 juni 2011 17:01

Tjoo!!

Idag har varit en riktigt skön dag ;D

Vi har varit på en ö som heter Hakone och där har vi spenderat nästan hela dagen. Den ligger utanför Tokyo så det tog en tågresa på en timma innan vi kom fram :P

Vi åkte tåg runt på ön också och kollade lite på olika museum. Sedan åt vi linbana, åt på restaurang och åkte på en väldigt utsmyckad färja ;D

Allt var jättevackert och jag tycker att den ön är ett bra ställe att besöka^^

Sedan åkte vi tillbaka in till Tokyo. Vi tog ett tåg in till Okachimachi och där fick vi äta på kaitensushi. Då åker sushin på små tallrikar på ett rullband ;D

Sen köpte vi frukost till imorgon och sen åkte vi till hotellet.
Nu är jag så himla trött så jag ska lägga mig nu ;D

Ha det så bra allihopa<333

Jag skriver imorgon igen ;D <3

Av Mami - 14 juni 2011 12:37

Halloj

Vi kom fram till Japan tidigt på morgonen ;D

Det var rätt jobbigt för man var helt slut efter den långa flygresan och dessutom fick jag problem med örat -.-

Vi var rätt slitna idag så efter att vi gjort oss i ordning så gick vi till en sushirestaurang en bit bort från hotellet. Riktigt god mat var det där också ^^

Sedan bestämde vi oss för att gå upp i TokyoTower. Jag har varit i det förut men jag är extremt höjdrädd så det var rätt jobbigt för mig -.-

Så nu är vi tillbaka på hotellet och slappar lite ;D

Vi ska gå upp tidigt imorgon så jag avrundar det här inlägget med att hoppas att ni har det bra där hemma i Sverige ;D

Hejdå<333

Av Mami - 13 juni 2011 10:53

Nu sitter jag på tåget från Göteborg mot Köpenhamn.

Var lite jobbigt innan vi kom på tåget för vi var inte säkra på om vi skulle hinna med.

Kommer kännas tufft sen när en 11 timmars flygning väntar oss :(

Men det har jag ändå blivit lite van med ;D

Finns väl inte så mycket mer att skriva om denna dagen. Ni får vänta till imorgon på lite mer spännande saker ;D

När vi kommer till Japan ska vi tillbringa de de två första dagarna i Tokyo, så då har  jag mycket att skriva om ^^

Hejdå

Heey
Jag heter Mami och som älskar manga och anime.
Jag är född 1997 i maj.
Mina intressen är att spela piano, golf, pingis och nu har jag börjat spela gitarr så jag har rätt mycket på gång.
Jag bor med mina föräldrar och min lillebror.